ZAPRASZAMY RODZICÓW, KTÓRYCH DZIECI POSIADAJĄ OPINIE O WCZESNYM WSPOMAGANIU ROZWOJU, ORZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI ALE TEŻ RODZICÓW ZANIEPOKOJONYCH ROZWOJEM SWOICH DZIECI.
Zajęcia są nieodpłatne.
Finansowane przez Starostwo Powiatowe w Wejherowie,
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania w tym niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Wczesne wspomaganie rozwoju umożliwia dziecku:
- lepszy rozwój psychoruchowy, społeczny i emocjonalny,
- poprawę stanu zdrowia,
- sprawniejsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym otoczeniu,
- minimalizowanie skutków niepełnosprawności.
Jeżeli chcą Państwo, aby Państwa dziecko uczestniczyło w zajęciach musi posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydaną przez zespół orzekający działający w Centrum Psychologiczno – Pedagogicznym TRAMPOLINA lub w innej placówce oświatowej.
Jeśli dziecko nie posiada takiej opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju
a chcemy, aby ją otrzymało w Centrum Psychologiczno – Pedagogicznym TRAMPOLINA:
- Dziecko musi mieć wykonane badania psychologiczno-pedagogiczno – logopedyczne - zostaną one wykonane w Centrum.
- Dodatkowo rodzice lub prawni opiekunowie dziecka muszą dostarczyć do Centrum
- następujące dokumenty:
- zaświadczenie lekarskie dla potrzeb zespołu orzekającego,
- wniosek rodziców o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (druki do pobrania na stronie www.centrum-trampolina.pl w zakładce dokumenty).
Zakres wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w zależności od rodzaju zaburzeń może dotyczyć:
- rozwoju motorycznego, stymulacji polisensorycznej, rozwoju mowy i języka,
- orientacji i poruszania się w przestrzeni,
- usprawniania widzenia i słuchu,
- umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku,
- pomocy w stosunku do rodziców: wsparcia w procesie pełnej akceptacji niepełnosprawnego dziecka, rozpoznawania jego zachowań i ich odpowiedniej interpretacji oraz prawidłowej reakcji na nie, instruktażu i poradnictwa w zakresie działań rewalidacyjnych, informowania o potrzebie wyposażenia dziecka w niezbędny sprzęt, pomoce i inne przedmioty.
W skład Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju wchodzą osoby przygotowane do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
- pedagog posiadający kwalifikacje adekwatne do niepełnosprawności dziecka (oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog),
- psycholog,
- logopeda,
- inni specjaliści, w zależności od potrzeb dziecka i rodziny.
Wymiar zajęć wynosi od 4 do 8 godzin w miesiącu w zależności od możliwości psychoficznych i potrzeb dziecka.