Centrum Psychologiczno - Pedagogiczne TRAMPOLINA: działa zgodnie z przepisami ustawy z dn. 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr. 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami) - po zmianach wynikających z Ustawy z dn. 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 56, poz. 458) jak również Ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U z 2017 r. poz. 59 ze zm.)
Jako niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna posiadamy uprawnienia do wydawania opinii w poniższych sprawach:
Lp. |
Wydawanie opinii w sprawach dotyczy… |
Podstawa prawna |
1. |
Możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej tj. dojrzałości do podjęcia obowiązku szkolnego dla dzieci, które wcześniej osiągnęły gotowość szkolną (przyśpieszenie), |
art. 36 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe |
2. |
Potrzeby odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, |
art. 36 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe |
3. |
Odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka niepełnosprawnego lub posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności |
art. 38 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe |
4. |
Zwolnienia z nauki drugiego języka ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem. |
§ 6 ust. 1 rozporządzenia MEN z 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych |
5. |
Nauki w klasie terapeutycznej |
§ 13 rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach |
6. |
Dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia, jego potrzeb edukacyjnych i rozwojowych – dla dzieci z różnego rodzaju trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi, Do stosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu kończącego szkołę podstawową i egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego oraz egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią), |
§ 2 rozporządzenia MEN z 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
§ 9 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty § 10 ust. 3oraz § 37 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 21 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego |
7. |
Przyjęcia ucznia, który ukończył 15. rok życia i nie rokuje ukończenia szkoły podstawowej w normalnym trybie do oddziału przysposabiającego do pracy |
§ 16 ust. 2 rozporządzenia MEN z 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli |
8. |
Udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu |
art. 191 § 1-2 Kodeksu pracy |
9. |
Braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych |
art. 3045 § 4 Kodeksu pracy |
10. |
O specyficznych trudnościach w uczeniu się |
§ 3 rozporządzenia w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych |
11. |
Objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną |
§ 20 ust. 14 rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach |
Ponadto w Centrum można także wykonać badania i uzyskać opinie psychologiczne lub psychologiczno-pedagogiczne, czy też logopedyczne dla potrzeb placówek zewnętrznych (m.in. zespołów orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego, w sprawie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju).